Drugi pakiet rozszerzeń, dzięki którym programy z linii InsERT GT zyskują nową, rozbudowaną funkcjonalność.
zielony PLUS dla InsERT GT to specjalny pakiet rozszerzeń funkcjonalnych dla systemów z linii InsERT GT.
Jest to kolejny z serii PLUSÓW - pakietów stworzonych z myślą o firmach, którym w codziennej pracy niezbędny jest system o rozbudowanej funkcjonalności.
Przy wykorzystaniu PLUSÓW możliwe jest stworzenie systemu spełniającego wymagania firm średniej wielkości. Systemy z linii InsERT GTzyskują dzięki PLUSOM nową rozbudowaną funkcjonalność bez konieczności zmiany w strukturze programów i bez zastosowania dodatkowych narzędzi lub systemów.
Każdy z klientów może indywidualnie dobierać PLUSY według własnych potrzeb, w zależności od tego, jaka funkcjonalność jest mu niezbędna.
Koszty wdrożenia systemów InsERT GT oraz wybranych PLUSÓW są znacząco niższe od analogicznych rozwiązań o identycznej bądź podobnej funkcjonalności innych producentów.
Warunkiem koniecznym, by uruchomić PLUSA, jest uaktualnienie programów do wersji 1.14. Instalacja PLUSA przebiega w podobny sposób jak uaktualnienie programu, nie powinna więc stanowić problemu nawet dla mniej zaawansowanych użytkowników systemu InsERT GT.
Funkcjonalność zielonego PLUSA dla InsERT GT:
W każdym programie linii InsERT GT znajduje się przycisk, uruchamiający moduł InfoPLUS (obok przycisku pomocy i InfoSfery). Moduł ten zawiera informacje o wszystkich zmianach i nowościach w kolejnych odsłonach PLUSA dla InsERT GT. Z InfoPLUSA można także aktywować wersję próbną oraz zarejestrować produkt przez Internet.
Próbne uruchomienie zielonego PLUSA dla InsERT GT możliwe jest wyłącznie na podmiocie próbnym. Każda z funkcjonalności, która dostępna jest wyłącznie w zielonym PLUSIE, została odpowiednio oznaczona w dymku.
Dodatkowo zielony PLUS dla InsERT GT daje także możliwość:
Rozszerzone pola własne - zielony PLUS dla InsERT GT (dokładnie tak samo, jak niebieski lub czerwony PLUS dla InsERT GT) umożliwia definiowanie rozszerzonych pół własnych, które dostępne są dla praktycznie wszystkich obiektów systemu (dokumenty, kartoteki, dekrety itp). Do każdego z obiektów można zdefiniować po 10 pól własnych każdego typu. Do typów rozszerzonych pól własnych należą: tekst, kwota, data, liczba, pola własne typu słownik lub pola własne typu polecenie SQL. Użytkownik może podłączyć słownik standardowy, dostępny już w systemie (np. kategorie dokumentów, cechy kontrahentów czy działy przedsiębiorstwa) lub stworzony przez siebie nowy słownik. Ta druga możliwość pozwala na zdefiniowanie własnych słowników, indywidualnych dla każdego przedsiębiorstwa. Przykład nowego słownika to np. kolor, rozmiar lub inne indywidualne statusy i oznaczenia, które mogą być stosowane w każdej firmie. Po zapisaniu danych nowy słownik jest widoczny na liście słowników. Pola własne SQL to kolejny typ pól własnych rozszerzonych, dający bardzo duże możliwości konfiguracji. Użytkownik może dla dowolnie wybranego obiektu utworzyć pole własne typu SQL, a następnie stworzyć polecenie SQL odwołujące się do dowolnych danych i tabel z bazy danych. Będą one przydatne wszędzie tam, gdzie funkcjonalność pól własnych typu słownik okaże się niewystarczająca.
Biblioteka dokumentów dla kontrahenta, podmiotu oraz dokumentu - za pomocą zielonego PLUSA dla InsERT GT możliwych jest wiele operacji m.in.:
Biblioteka dostępna jest dla dokumentów, kartoteki kontrahentów, kartoteki towarów oraz dla podmiotu. Jest to funkcjonalność podobna do biblioteki dokumentów w Gratyfikancie GT.
Flagi własne - mechanizm flag pozwala na dowolne oznaczanie i komentowanie ewidencjonowanych obiektów według własnych kryteriów. Oznaczaniu flagami mogą podlegać na przykład rozrachunki, dekrety, dokumenty, towary, czy kontrahenci. Dzięki flagom możemy usprawnić pracę wielu osób w firmie (flagi mogą odzwierciedlać różne stany i statusy oraz wspierać pracę grupową). Flagi własne widoczne są na listach - pozwalają zobaczyć, jaki dany obiekt (np. dokument) ma status, jaki stan lub kategorię. Wybrane obiekty można także po dowolnej fladze filtrować oraz uzyskać informacje o tym, kto i kiedy dokonał ostatniej modyfikacji flagi. Każdemu obiektowi można przypisać do 10 różnych flag (każda z nich oznaczona jest innym kolorem). Poza oznaczeniem obiektu flagą można opatrzyć go dodatkowym komentarzem pojawiającym się automatycznie po wskazaniu na liście pozycji. Przykładów wykorzystania flag własnych może być bardzo wiele, np.: oznaczanie dokumentów handlowych wg stanu rozliczeń, dodatkowe zatwierdzanie dokumentów przez wyznaczone osoby czy też dopisywanie pomocniczych komentarzy związanych z sytuacjami pojawiającymi się w bieżącej działalności operacyjnej.